Mgr. Martina Kantorová

  • konzultační hodiny pro žáky : úterý 7:45-10:30
  • konzultační hodiny pro rodiče: po domluvě
  • telefon: 730 512 393
  • e-mail: martina.kantorova@skolasedliste.cz

Informace o středních školách

www.infoabsolvent.cz 

Informace o oborech, školách a uplatnění absolventů ve všech souvislostech 

 Na  www.infoabsolvent.cz najdete především úplnou vzdělávací nabídku všech středních škol v ČR s množstvím informací o každé škole i oboru vzdělání.

-         vychází se z rejstříku škol, soustavy rámcových vzdělávacích programů, jsou uváděny i názvy školních vzdělávacích programů,

-         je uvedeno asi 35 údajů o každé škole (telefony, www stránky, maily, vybavení, velikost školy, školné, vyučované jazyky, dny otevřených dveří apod.)

-         je uvedeno asi 40 údajů o každém nabízeném oboru (přihlášení/přijatí, název ŠVP, délka studia, údaje o přijímacích zkouškách, školné, údaje o výuce jazyků, údaje o výuce IT, profil a uplatnění absolventa, rozvržení učiva, obsah vzdělání),

-         velmi významné jsou podrobnosti o možnostech studia zdravotně postižených žáků (obory podle druhu postižení, druh integrace apod.).

 Na  www.infoabsolvent.cz rovněž najdete

-         informace o uplatnění absolventů, požadavcích zaměstnavatelů, nezaměstnanosti absolventů a další, 

-         filmového průvodce světem práce, který pomáhá při rozhodování o volbě povolání,

-         poradce žákům, kteří mají problémy s učením a hrozí jim odchod ze školy.

Uvedený informační systém byl vytvořen v Národním ústavu odborného vzdělávání v rámci systémového projektu ministerstva školství VIP Kariéra a je nejrozsáhlejším a nejúplnějším informačním systémem s plně aktuálními daty.

Další užitečné odkazy pro výběr SŠ:

http://stredniskoly.cz

http://www.atlasskolstvi.cz

http://www.skoly-kurzy.cz

https://prijimacky.cermat.cz

 

 

 

 

 

 

Přijímací řízení 2020/2021

Přijímací řízení 2020/2021 – základní termíny

  • do 31. října 2020: vyhlášení 1. kola do oborů s talentovou zkouškou
  • do 30. listopadu 2020: odevzdání přihlášek do 1. kola oborů s talentovou zk.
  • od 2. do 15. ledna 2021: talentové zkoušky do oborů SŠ
  • od 2. ledna do 15. února 2021: talentové zkoušky do oboru Gymnázium se SP
  • od 15. do 31. ledna 2021: talentové zkoušky v konzervatořích
  • do 31. ledna 2021: vyhlášení kritérií přijímacího řízení do oborů bez talent. zk.
  • do 1. března 2021: odevzdání přihlášek uchazečů středním školám
  • od 12. do 28. dubna 2021: konání jednotných testů
  • 12. a 13. května 2021: konání jednotných testů v náhradním termínu

Přijímací řízení SŠ – hodnocení uchazečů      

  •  hodnocení přijímacího řízení se  skládá ze 4 částí:
  •  hodnocení na vysvědčeních z předchozího vzdělávání
  •  výsledků jednotné zkoušky, pokud je součástí přijímacího řízení (centrální testy)
  •  výsledků školní přijímací zkoušky, je-li stanovena (nepovinná, v praxi málo využívaná)
  •  případně dalších skutečností (soutěže, olympiády, atd.)

Jednotná zkouška

  • povinná přijímací zkouška se koná z českého jazyka a matematiky       
  • test z českého jazyka trvá 60 minut, z matematiky 70 minut
  •  ověřovány budou testové úlohy jak uzavřené (úlohy s nabídkou řešení), tak otevřené (úlohy bez nabídky odpovědi), případně otevřené úlohy s hodnocením postupu řešení (široce otevřené úlohy)
  • uchazeč má možnost jednotnou zkoušku konat dvakrát – započte se mu lepší výsledek
  • v prvním termínu uchazeč koná jednotnou zkoušku ve škole uvedené na přihlášce na 1. místě, v druhém termínu ve škole uvedené na 2. místě (v případě Gymnázia se sportovní přípravou koná uchazeč jednotnou zkoušku tam)

Termíny konání jednotné přijímací zkoušky ve školním roce 2020/2021:

4leté obory vzdělání:      1. termín: 12. dubna 2021 (pondělí)

                                       2. termín: 13. dubna 2021 (úterý)

6letá a 8letá gymnázia:    1. termín: 14. dubna 2021 (středa)

                                         2. termín: 15. dubna 2021 (čtvrtek)

náhradní termín je stanoven pro všechny obory vzdělání jednotně:

                                        1. termín: 12. května 2021 (středa)

                                        2. termín: 13. května 2021 (čtvrtek)

Přijímací řízení 2021– další informace

  • termín podání přihlášek na SŠ s talentovou zkouškou je stanoven na 30.11.2020 (o přihlášku požádají VP)
  • termín pro podání přihlášek do oborů vzdělání bez talentové zkoušky je stanoven na 1. března 2021(ve všech formách), přihlášky obdrží s vysvědčením za první pololetí
  • jednotná zkouška se podílí na hodnocení uchazeče nejméně 60 % (v oboru Gymnázium se sportovní přípravou 40 %)

Přijímací řízení 2021 – co se nemění?

  • možnost podání v 1. kole přijímacího řízení 2 přihlášek do oborů vzdělání bez talentových zkoušek + dalších 2 přihlášek do oborů vzdělání s talentovou zkouškou
  • v dalších kolech není počet přihlášek omezen
  • vyhlášení výsledků přijímacího řízení: přijatí pouze zveřejněním, nepřijatí zasláním písemného rozhodnutí
  • potvrzení zájmu o studium ve škole odevzdáním zápisového lístku nejpozději do 10 pracovních dnů ode dne oznámení o přijetí
  • možnost uplatnit zápisový lístek pouze jednou
  • možnost vzít zápisový lístek zpět pouze ve dvou případech: úspěšné odvolání a uplatnění zápisového lístku do oboru s talentovou zkouškou
  • vydávání zápisového lístku ZŠ nebo KÚ
  • ředitel školy může rozhodnout o konání školní přijímací zkoušky (např. test studijních předpokladů)
  •  ředitel školy může v rámci kritérií pro přijetí stanovit hranici úspěšnosti v jednotné zkoušce nebo školní přijímací zkoušce, které musí uchazeč dosáhnout jako nezbytné podmínky pro přijetí
  • pokud splní kritéria přijímacího řízení více uchazečů, než kolik lze přijmout, rozhoduje jejich pořadí podle výsledků hodnocení kritérií přijímacího řízení
  • možnost podat odvolání do 3 pracovních dnů od doručení rozhodnutí
  • odvolání vyřizuje v první fázi ředitel SŠ (možnost autoremedury), poté KÚ

Přijímací řízení 2020/2021– další informace

Aktuální informace pro rodiče a žáky 9. ročníku

  1. Přihlášky odešlete doporučeně nebo osobně odevzdejte na příslušnou střední školu do 1. 3. 2021.
  2. K přihlášce možno přiložit ověřenou kopii diplomů z olympiád, doporučení Pedagogicko-psychologické poradny (rovněž ověřené kopie) apod. – viz kritéria přijímacího řízení jednotlivých SŠ.
  3. Zápisový lístek – zatím uschovejte – použijete až po přijetí na SŠ – duben 2021. (obdrží do konce března 2021)
  4. V případě ztráty zápisového lístku je nutné o vydání dalšího požádat písemně spolu s čestným prohlášením – bližší informace u výchovné poradkyně (V případě, že na naší škole dojdou formuláře – je jich omezený počet – další lístky vydává krajský úřad.)
  5. Zápisový lístek slouží k potvrzení přijetí Vašeho dítěte na danou SŠ – musí se odevzdat do 10 dnů.
  6. Zápisový lístek se nedá vzít zpátky, výjimku tvoří pouze případ po odvolání. Dostal-li se žák na školu po odvolacím řízení, je možné zápisový lístek vzít ze střední školy a podat na druhou školu.

Co dělat v případě nepřijetí na SŠ?

  • počkat na písemné rozhodnutí ředitele střední školy,
  • můžete podat odvolání (popř. Vám poradí na dané SŠ),
  • odvolání se podává do třech pracovních dnů od doručení rozhodnutí

Pokud se dítě nedostalo na žádnou SŠ:

  • účastníte se dalšího přijímacího řízení, jehož kola budou vyhlášena během května – nutno sledovat webové stránky jednotlivých SŠ (popř. telefonické ověření),
  • v tomto kole je možné podat neomezený počet přihlášek,
  • zajistit přihlášku, vyplnit a dát třídnímu učiteli k vyplnění,
  • na každou přihlášku vyplníte pouze jednu střední školu.
  • Pozn.: i pokud jste podali odvolání a Vaše dítě se nedostalo na žádnou SŠ, doporučuji, abyste si podali další přihlášku(y), neboť odvolací řízení trvá delší dobu.

 

Kam se obrátit

Krizová telefonní linka k šikaně pro učitele, žáky a jejich rodiče.

Linka k šikaně ve školách pro veřejnost.

Krizová linka IPPP ČR

Poskytování telefonické intervence především při řešení akutních případů šikany, ale i dalších krizových situací (týrání, zneužívání, závislostní chování atd.) Krizová linka je určena zejména pedagogům ve školách, kteří šikanu  a další krizové situace řeší, mohou se na ni obracet ale i žáci a rodiče. Pracovníci linky budou pomoc poskytovat, ale také zprostředkovávat.

Linka funguje denně od 8hod. do 18hod.

Krizová telefonní linka pro učitele, žáky a jejich rodiče : 286 881 059, nebo mobil 774 089 059 


Středisko výchovné péče

adresa : 28.října 1639, 738 02 Frýdek-Místek
telefon: 558 647 276
otvírací doba: pondělí - pátek 8:00-15:30

Mohou pomoci řešit problémy:

  • s agresivním chováním, výkyvy nálad, neúctu k autoritám, nezvladatelnost, samotářskost dětí i to, pokud se dítě stane obětí šikany
  • s nevhodnou volbou kamarádů, závislosti na drogách, alkoholu, herních automatech,...
  • v komunikaci v rodině 

Adresa:Sedliště 203, 739 36
558 658 123
Adresa: Sedliště 515, 739 36
730 512 391
Novinky základní školy
  • Náhled bez obrázku
    Organizace vzdělávání od 30.11.2020

    Vážení rodiče, milí žáci,

    na základě rozvolňování krizových opatření vlády škola upravuje organizaci vzdělávání od 30.11.2020.

     

    1. Výuka na 1. st. bude probíhat v prezenční formě v režimu úplného rozvrhu hodin.

     

    2. Výuka na 2. st. bude probíhat v režimu úplného rozvrhu hodin ve formě tzv. rotační výuky
    - ​
    30.11.-4.12. - 8. a 9. tř. prezenční forma, 6. a 7. tř. distanční forma
    - ​
    7.12.-12.12. - 6., 7., 9. tř. prezenční forma, 8. tř. distanční forma
    - ​
    14.12.-18.12. - 8. a 9. tř. prezenční forma, 6. a 7. tř. distanční forma
    - ​
    21.12.-22.12. - 6., 7., 9. tř. prezenční forma, 8. tř. distanční forma

    3. ​
    Informace k výuce

    - ​žáci mají povinnost nosit roušky po celou dobu pobytu ve škole
    - ​z
    pěv a sportovní činnost je zakázaná pro všechny účastníky prezenční výuky
    - ​d
    oporučujeme žáky vybavit vhodným oblečením, včetně obuvi kvůli zařazování venkovních vycházek, zejména ve dnech s TV
    - ​v
    případě potřeby a zájmu je možné dohodnout se s vyučujícím na konzultaci ve škole

    4. ​
    Školní družina
    bude z organizačních důvodů otevřena v ranním i odpoledním provozu v omezeném režimu pro 1. až 4. ročník od 6:30 do 7:35 a od 11:30 do 16:00 za podmínek zachování homogenity skupin, tj. žáci z jedné třídy.

    5. ​Školní kluby a kroužky mohou probíhat za podmínek zachování homogenity skupiny, tj. žáci z jedné třídy. Bližší informace ohledně provozu kroužků podají vyučující.

    6. ​
    Stravování ve školní jídelně může být v současné době prezenčně umožněno pouze žákům, kteří se účastní prezenční výuky

    -všichni žáci, kteří se vzdělávají prezenčním způsobem budou ke stravování hromadně přihlášení
    - ostatní žáci, kteří se vzdělávají distančním způsobem budou mít stravu hromadně odhlášenou. Tito žáci mohou odebrat oběd v jídlonosičích na základě vlastního přihlášení za níže uvedených podmínek:
    - ​
    čistý jídlonosič, označený jménem, příjmením a třídou bude předán u hlavního vchodu ZŠ od 6:00 do 8:00
    -s
    trava bude vydána u hlavního vchodu ZŠ od 12:00 do 13:00.
    - ​k přihlašování a odhlašování stravy využívejte výhradně portálu www.strava.cz

    S pozdravem a přáním všeho dobrého

    Mgr. David Hubeňák

  • Náhled bez obrázku
    Organizace vzdělávání od 18.11.2020

    Vážení rodiče, milí žáci, 

    na základě rozvolňování krizových opatření vlády škola upravuje organizaci vzdělávání od 18.11.2020. 

    1. Výuka 1. a 2. ročníku v ZŠ bude probíhat prezenčně v režimu úplného rozvrhu hodin.

    - Žáci mají povinnost nosit roušky po celou dobu pobytu ve škole.

    - Je zakázán zpěv a sportovní činnosti při vzdělávání. 

    2. Výuka 3.-9. ročníku v ZŠ bude nadále probíhat distančním způsobem ve stejném režimu.

    - V případě potřeby a zájmu je možné dohodnout se s vyučujícím na konzultaci ve škole. 

    3. Školní družina bude v ranním i odpoledním provozu pro 1. a 2. ročník ZŠ 

    4. Stravování ve školní jídelně může být v současné době prezenčně umožněno pouze žákům 1. a 2. ročníku, kteří se účastní prezenční výuky

    - žáci 1. a 2. ročníku budou ke stravování hromadně přihlášení.

    - ostatní žáci, kteří se vzdělávají distančním způsobem mohou odebrat oběd v jídlonosičích za níže uvedených podmínek:

    - čistý jídlonosič, označený jménem, příjmením a třídou bude předán u hlavního vchodu ZŠ od 6:00 do 8:00

    - strava bude vydána u hlavního vchodu ZŠ od 12:00 do 13:00.

    - k přihlašování a odhlašování stravy využívejte výhradně portálu  www.strava.cz 

    S pozdravem a přáním pevného zdraví

    Mgr. David Hubeňák

  • Náhled bez obrázku
    Organizace vzdělávání od 2.11.2020

    Vážení rodiče, milí žáci,  
    na základě prodloužení krizových opatření vlády bude škola od 2.11.2020 nadále poskytovat vzdělávání distanční formou.  

    • Režim distanční výuky zůstává pro 1. i 2. stupeň zachován. 

    • od 2.11.2020 jsou v některých ročnících (5.-8. tř.) upraveny rozvrhy vyučovacích hodin. Změny jsou zaznamenány v Bakalářích a aktuální rozvrh hodin můžete také sledovat na webových stránkách školy.  https://www.skola-sedliste.cz/zs/rozvrh-hodin.php 

    • Stravovat se žáci mohou ve školní jídelně dle stanoveného rozvrhu pro stravování. Ke stravě je nutné provést přihlášení na  www.strava.cz

    • Činnost školní družiny je dočasně přerušena 

    • Zájmová činnost je v prezenční formě dočasně přerušena (po domluvě s vyučujícím může probíhat v omezeném režimu distanční formou, pokud to charakter zájmové činnosti umožní, tj. např. kluby) 

    Předpokládaný termín a režim obnovení prezenční výuky nebyl MŠMT a MZDR prozatím stanoven. Termín se má odvíjet od vývoje epidemiologické situace. MŠMT také sdělilo priority v přednostním obnovení prezenční výuky pro 1., 2. a 9. ročník. 

    Jménem všech vyučujících děkuji za spolupráci a přeji pevné zdraví. 

    Mgr. David Hubeňák 

Zobrazit archiv
Zápisyonline.cz Rozvrh hodin Bakaláři
Školkavmobilu.cz Zápis do MŠ
e-Strava