Mgr. Martina Kantorová
1. Konzultace a poradenství při projevech rizikového chování žáků a jejich řešení
Učitelé nabízejí všem žákům a rodičům možnost konzultace, všichni jsou seznámeni s konzultačními hodinami na stránkách školy. V závažných případech se lze obrátit na pedagoga ihned, ten zváží situaci a podle závažnosti ji řeší individuálně nebo zapojí do řešení problému ostatní pracovníky školního poradenského pracoviště (ŠPP - výchovná poradkyně, metodik prevence, speciální pedagožka, psycholožka, kariérní poradkyně). Hodnocení probíhá prostřednictvím třídních učitelek pomocí ŠPP, ve vážných případech i vedením školy.
2. Organizace a vyhodnocování školních preventivních programů
Témata prevencí sociálně patologických jevů jsou začleněna do vzdělávacího programu školy. Aktivity jsou prováděny v rámci všech vyučovacích předmětů, ale především v hodinách prvouky, přírodovědy, občanské výchovy, přírodopisu, chemie i při třídnických hodinách.
Jedná se o:
3. Zpracování krizového plánu a preventivního programu školy
Minimální preventivní program (MPP) je základním nástrojem rizikového chování ve škole a je zaměřen na výchovu žáků ke zdravému životnímu stylu, na osobnostní a sociální rozvoj žáků, na rozvoj jejich sociálně komunikativních dovedností a vytvoření pozitivního sociálního klimatu ve škole. Program je založen na aktivitě žáků, různorodosti práce s žáky v rámci prevence rizikového chování, zapojení všech pedagogických pracovníků do programu a aktivní spolupráci se zákonnými zástupci školy.
MPP školy vychází z legislativy, strategie, koncepce, metodiky, MŠMT ČR (msmt.cz) platné k 1.9.2023.