Je zábavné cvičení a tanec s obručí, mezi žáky ( hlavně děvčaty ) je velice populární, tudíž i v hodinách tělesné výchovy najde své uplatnění.
Přestože byli žáci netrpěliví a několikrát se mě ptali, zdali už rozbalíme naše zmumifikované pomeranče, nakonec vydrželi a dočkali se úspěchu. Zhruba po 70 dnech jsme pomeranče rozbalili a byli překvapení, jak nám pěkně vyschly a stále voní.
Přesunuli jsme se do světa mýtů, pověstí a bájných příšer. Společně jsme zjistili, že již jsme se setkali se sfingami, medúzou, kentaury i spidermanem. Inspirovali jsme se historií umění i současnou ilustrativní kresbou. Tyto i jiné motivy jsme si zakreslili do výtvarného deníčku. Pokračovali jsme dílčí studijní kresbou zvířecích zobáků, těl, kopyt, křídel, kůží a dalších detailních znaků. Vytvořili jsme si vlastní bájné zvíře např. hadokohoutoještěra a jiné potvory.
V předvánočním období se v hodině informatiky v 6. třídě odehrál nevšední projekt, který příjemně naladil žáky na adventní atmosféru a procvičil jejich logické myšlení, spolupráci a kreativitu. Využili jsme Adventní šifrovací kalendář, který vytvořila společnost Cryptomania. Tento kalendář byl letos zaměřen na české pohádky od 50. let až po současnost. Celkem bylo vybráno 23 pohádek, z nichž každá šifra odkazovala na jednu z nich.
S blížícími se Vánocemi jsme se v rámci hodin pracovních činností zaměřili na kreativní projekt – tvorbu vánočního přání. Žáci měli příležitost vytvořit vlastní originální přání pomocí aplikace PicCollage, která nabízí pestrou paletu nástrojů a šablon pro digitální design.
V informatice se žáci začínají seznamovat se stavebnicí Lego Education Spike Prime, která propojuje kreativitu, logické myšlení a technické dovednosti. Tato stavebnice obsahuje klasické Lego kostky i speciální komponenty, jako je vývojová deska s procesorem, motory, senzory a kabely, které umožňují sestavovat a programovat roboty. Na začátku žáci skládají jednoduché modely podle návodů, aby se seznámili s jednotlivými součástmi a pochopili jejich funkci. Zároveň si osvojují základy mechaniky, elektroniky a principy fungování senzorů, což je důležité pro jejich další práci.
Už nějakou chvíli se s šesťáky touláme starověkem. Přes Mezopotámii jsme se dostali až do Egypta. Společně jsme si vysvětlili, jak fungovala egyptská společnost, zemědělství, technika apod. Neopomněli jsme i významný jev – mumifikaci. Na videoukázce jsme se podívali, jak taková mumifikace probíhala. Avšak nejlépe si vše zapamatujeme, když si něco vyzkoušíme sami. Kdybychom se mumifikovali navzájem, asi bychom vzbudili podezření u zbytku žáků a pedagogů. Proto jsme zvolili humánnější cestu a mumifikovali pomeranče. Snažili jsme se řádně dodržovat postup a přirovnat si jednotlivé kroky k těm historickým. Například pokud jsme nařízli pomeranč a vydlabali z něj dužinu, věděli jsme, že ve starověkém Egyptě by to znamenalo naříznutí mrtvého těla, vytáhnutí vnitřností a následné uložení do kanopických nádob. I my jsme své pomeranče pořádně nasolili, balzámovali, omotali obvazy a nyní budeme několik týdnů vyčkávat, zdali se nám naše mumifikace vydařila.
V předmětu pracovní činnosti jsme se se žáky pustili do zajímavého projektu – sázení rýmovníku.
Vážení rodiče,
v pátek 27. června bude žákům během první vyučovací hodiny předáno vysvědčení. Po jejím skončení již nebude probíhat výuka ani provoz školní družiny. Ranní družina bude zajištěna.
Během letních prázdnin, tj. od 30. června do 31. srpna, bude přerušen provoz školy, školní družiny i školní jídelny. Výuka v novém školním roce 2025/2026 začne v pondělí 1. září.
Děkujeme Vám za spolupráci v uplynulém školním roce. Přejeme Vám i Vašim dětem příjemné a odpočinkové letní prázdniny a těšíme se na shledanou v novém školním roce.