6. třída
DomůPř: Korýši v šestce aneb když učebnice nahradí QR kódy
V hodině přírodopisu se žáci 6. třídy seznamovali se zástupci skupiny korýšů. Místo klasického výkladu se pustili do objevování zcela moderním způsobem – pomocí QR kódů a tabletů.
Každý žák měl pracovní list, na kterém byly informace o různách korýších – například rak říční, stínka, krab, humr evropský, kapřivec, buchanka, perloočka nebo kreveta. Na tabuli měli zavěšené obrátky .Pod každým obrázkem byl umístěn QR kód, který po načtení přesměroval na krátký text s informacemi o daném živočichovi.
Úkolem žáků bylo přečíst si informace a na základě získaných údajů určit, který z korýšů na pracovním listu se po obázkem ukrývá. Během aktivity si tak nejen rozšířili znalosti o zvířatech, ale zároveň si procvičili práci s textem a rozvíjeli digitální kompetence.
Tato forma výuky žáky velmi bavila – pracovali samostatně, ale zároveň mohli své poznatky sdílet se spolužáky. Díky propojení přírodovědných znalostí s technologií se učili aktivně, objevovali souvislosti a zapojovali logické myšlení.
Mgr. Vladislava Hurajová
Poslední změna: 08.06.2025 - 21:17 Zpět