6. třída
DomůInformatika - Šesťáci tvořili příběhy ve Scratchi
V hodině informatiky se žáci 6. třídy ponořili do světa digitálního vyprávění a programování v prostředí Scratch. Hodinu jsme zahájili společným sledováním krátkého animovaného příběhu, který jsme si poté společně rozebrali – co se v příběhu dělo, jak se měnily scény, jaké emoce postavy prožívaly a jakým způsobem se pohybovaly či mluvily.
Následně se žáci rozdělili do dvojic a pustili se do vlastní tvorby. Na výběr měli ze tří námětů – Princ zachrání princeznu, Mimozemšťan přistane na Zemi nebo Ztracený pes najde cestu domů.
Každá dvojice si zvolila téma, které ji nejvíce zaujalo, a vytvořila vlastní krátký příběh. Při tvorbě příběhů pracovali žáci s různými nástroji a bloky v prostředí Scratch, používali různé scény (pozadí), přidávali postavy, programovali jejich vzájemný rozhovor, pohyb i zvuky. Učili se tak nejen pracovat se základními bloky, ale také promýšlet dějovou linii a spolupracovat.
Výsledkem byly originální digitální příběhy plné kreativity, humoru i napětí. Tato aktivita krásně propojila informatiku, vyprávění příběhů i týmovou spolupráci.
Mgr. Pavla Kozáková
Odkazy na práci žáků:
Dominik Bílek a Jiří Fridrich: https://scratch.mit.edu/projects/1178495274
Bella Jelínková a Ondřej Lička: https://scratch.mit.edu/projects/1178495365
Natali Petrová a Sebastián Polach: https://scratch.mit.edu/projects/1178495167
Veronika Mikolášová a Matyáš Kopřiva: https://scratch.mit.edu/projects/1178495166
Zuzana Duráková a Vojtěch Mojžíšek: https://scratch.mit.edu/projects/1189922701
Tomáš Glogar a Václav Hrtánek: https://scratch.mit.edu/projects/1184613284
Jan Prymus a Adam Weissmann: https://scratch.mit.edu/projects/1178494961
Poslední změna: 26.06.2025 - 08:36 Zpět