7. třída
DomůAJ: čteme, přemýšlíme, mluvíme – spolu o včelách
Výuka angličtiny v 7. třídě letos nabídla žákům nové způsoby, jak se učit jazyk smysluplně a aktivně. Jedna z výrazných hodin byla věnovaná tématu včel – a nešlo jen o slovíčka.
Hodina byla postavena na principech kritického čtení a myšlení, a žáci pracovali převážně ve dvojicích. Nejdříve se do tématu společně ponořili pomocí brainstormingu, během kterého zaznamenali vše, co už o včelách vědí – česky i anglicky. Následovala aktivita alfabox, díky které si osvojili a třídili novou slovní zásobu.
Hlavní část hodiny tvořila práce s anglickým textem o životě včel. Dvojice žáků měly za úkol text nejen porozumět, ale také se zamýšlet nad jeho obsahem – kladli si navzájem otázky, vysvětlovali si nové výrazy a tvořili myšlenkovou mapu, která jim pomohla uchopit a propojit nové informace.
Závěrem žáci vytvořili pětilístek – krátkou básnickou miniaturu, která shrnula jejich dojmy i nově získané poznatky.
Co bylo cílem?
-
Rozšířit slovní zásobu spojenou s tématem přírody a hmyzu,
-
získat nové informace o životě včel,
-
aktivně používat angličtinu ve spolupráci s partnerem,
-
a zároveň rozvíjet dovednosti jako je třídění informací, formulování myšlenek a kreativní vyjadřování.
Hodina ukázala, že angličtina nemusí být jen o gramatice, ale může se stát nástrojem pro objevování světa – a že i žáci, kteří občas bojují s jazykem, dokážou být úspěšní, když dostanou prostor pracovat vlastními silami a tempem.
Díky metodám jako brainstorming, alfabox, myšlenková mapa nebo pětilístek se výuka stala živou, přínosnou a hlavně smysluplnou. A včely? Ty se na chvíli staly nejen tématem, ale i mostem mezi jazykem a přemýšlením.
Mgr. Jana Řeháková
Poslední změna: 04.06.2025 - 07:27 Zpět