7. třída
DomůVV: Můj pokojíček
V rámci výuky výtvarné výchovy se žáci 7. třídy pustili do rozmanitého projektu s názvem „Můj pokojíček“. Cílem bylo nejen rozvíjet výtvarné dovednosti, ale také pochopit principy prostorového zobrazení. Žáci se seznámili s principy lineární perspektivy, která jim umožnila realisticky zachytit prostor. Pomocí jednoduchých cvičení si vyzkoušeli žabí a ptačí perspektivu – aby si uvědomili, jak se prostor mění podle úhlu pohledu. Poté se žáci pustili do návrhu vlastního pokoje. Někdo kreslil pokoj takový, jaký skutečně má, jiný si vytvořil vysněné místo plné fantazie. Úkolem bylo zamyslet se nad tím, jak by prostor oživili – nejen prakticky, ale i esteticky, například pomocí dekorací, barev, tapet nebo světelných prvků. Z návrhu pak vznikl trojrozměrný model pokoje. Každý žák použil různé materiály – karton, látky, dřevo, barevné papíry či přírodní materiály – podle své volby. Do pokojíčku byly umístěny figurky z plastelíny nebo papíru, které oživily celý prostor a připravily půdu pro animaci. Před samotnou animací si žáci navrhli jednoduchý storyboard, tedy plán scén. Následně vytvořili krátké animace pomocí techniky stop-motion zachycovali drobné pohyby figurek a proměny v prostoru. Žáci si rozvíjeli prostorovou představivost, naučili se plánovat a pracovat s různými materiály i technologiemi.
Mgr. Markéta Pohlová Vlčková
![]() | MicrosoftTeams-video (9).mp4 | 14.05.2025 | 1 Mb |
![]() | MicrosoftTeams-video (15).mp4 | 14.05.2025 | 836 Kb |
![]() | MicrosoftTeams-video (14).mp4 | 14.05.2025 | 1 Mb |
Poslední změna: 14.05.2025 - 14:31 Zpět